Türkiye’nin dış ticaret açığı yine 10 milyar doları aştı

Türkiye Ticaret Bakanı Mehmet Muş Temmuz ayı dış ticaret rakamlarını açıkladı. Buna göre Temmuz ayında ihracat yüzde 13,4 artışla 18,6 milyar dolara yükselerek yeni rekor kırdı. Temmuz’da en fazla ihracat yapılan ülkeler sırasıyla; Almanya, ABD ve İ

Türkiye Ticaret Bakanı Mehmet Muş Temmuz ayı dış ticaret rakamlarını açıkladı.

Buna göre Temmuz ayında ihracat yüzde 13,4 artışla 18,6 milyar dolara yükselerek yeni rekor kırdı.

Temmuz’da en fazla ihracat yapılan ülkeler sırasıyla; Almanya, ABD ve İngiltere oldu.

Temmuz ayında ithalat ise yüzde 40,8 artarak 29,1 milyar dolar olarak gerçekleşti.

En fazla ithalat yapılan ülkeler de sırasıyla; Rusya Federasyonu, Çin ve Almanya oldu.

İhracatın ithalatı karşılama oranı 15,4 puan azalarak yüzde 63,7 olarak gerçekleşti.

Dış ticaret açığı ise Temmuz’da yüzde 144,5 artarak 10,6 milyar dolar oldu.

Ocak-Temmuz döneminde ihracat yıllık yüzde 19,1 artışla 144,4 milyar dolar, ithalat da yüzde 40,7 artarak 206,4 milyar dolara ulaştı. İlk 7 ayda dış ticaret açığı yıllık yüzde 143 artarak 62 milyar dolar oldu.

Kıbrıs Haberleri

26. Uluslararası Mağusa Kültür ve Sanat Festivali başladı
Spor Dairesi Müdürlüğü’nde görev değişimi
Emekliye ayrılan ve 30 hizmet yılını tamamlayan polislere plaket verildi
DAÜ sporcusu Ada Kafa, U18 Türkiye Şampiyonu oldu
54.Geleneksel İskele Festivali 26 Haziran’da başlıyor