AKSA’DAN 600 TON YAKIT

AKSA bu hafta ülkede elektrik kesintisi yaşanmaması adına KKTC’ye tam 600 ton yakıt aktardı. Hafta sonu akaryakıt açığının kapanması bekleniyor.

KKTC'de yeniden bir akaryakıt krizi yaşanırken AKSA şu anda KIB-TEK’ten daha fazla elektrik üretir duruma geldi. AKSA bu hafta ülkede elektrik kesintisi yaşanmaması adına KKTC’ye tam 600 ton yakıt aktardı ancak yaz dönemi yüklü elektrik kullanımı nedeniyle üretim açığını kapatmaya yeterli olmadı. AKSA yetkilileri, bugüne kadar KKTC'nin her zaman yanında olduklarını,  600 ton akaryakıt gönderdiklerini ancak bunun elektrikten doğan açığı kapatamadığını kaydetti.  Şu anda ülkede genel tüketimin ancak %60’ını karşılanabilirken, KIB-TEK yetkililerinden alınan bilgiye göre  Perşembe veya cuma günü gelecek olan gemilerle Teknecik Elektrik Santrali’ne yapılacak yüklemeyle, hafta sonu akaryakıt açığının kapanması bekleniyor. Ancak şu an %40’lık açık nedeniyle ülkede elektrik kesintileri yaşanıyor.

Kıbrıs Haberleri

26. Uluslararası Mağusa Kültür ve Sanat Festivali başladı
Spor Dairesi Müdürlüğü’nde görev değişimi
Emekliye ayrılan ve 30 hizmet yılını tamamlayan polislere plaket verildi
DAÜ sporcusu Ada Kafa, U18 Türkiye Şampiyonu oldu
54.Geleneksel İskele Festivali 26 Haziran’da başlıyor