• BIST 104.514
  • Altın 162,925
  • Dolar 3,9196
  • Euro 4,6189
  • Lefkoşa 21 °C
  • Girne 20 °C
  • Mağusa 20 °C
  • İskele 20 °C
  • Güzelyurt 21 °C
  • Lefke 20 °C
  • Polis'e 'YASA' müjdesi!
  • Melis için YARDIM zamanı!
  • İrfan için yardım kampanyası!
  • Polis'e 'YASA' müjdesi!
  • Melis için YARDIM zamanı!
  • İrfan için yardım kampanyası!

Kanal T ve Havadis'e uyarı!

Kanal T ve Havadis'e uyarı!
Medya Etik Kurulu, yeni kararlarını açıkladıKurulduğu günden bu yana medyadaki etik ihlâllere ilişkin kararlar üreten ve şikâyetlerin en önemli adresi...

Medya Etik Kurulu, yeni kararlarını açıkladı

Kurulduğu günden bu yana medyadaki etik ihlâllere ilişkin kararlar üreten ve şikâyetlerin en önemli adresi haline gelen Medya Etik Kurulu, yaptığı son toplantıda bir dizi yeni karar aldı. Kanal T, gazeteci Nazmi Pınar ve www.kibrissondakika.com haber sitesi ile Havadis gazetesi uyarıldı. İki medya kuruluşunu ise şikâyete konu olan yayınlarında etik ihlâl olmadığı kanaatine ulaşarak uyarmaya gerek görmedi.

 

KANAL T, www.kibrissondakika.com ve gazeteci Nazmi Pınar’a uyarı

Medya Etik Kurulu, Kanal T televizyonu ile programcı Nazmi Pınar’ı 20 Aralık 2013 günü gerçekleştirilen “Ada Sabahı” programındaki etik ihlâli nedeniyle uyardı. www.kibrissondakika.com adlı haber sitesine de, bu programla bağlantılı yayını nedeniyle uyarı verildi.

 

Programla ilgili olarak Kurul’a başvuran çok sayıda izleyici, “engelli bir insanın alay konusu yapıldığı ve rencide edildiği” iddiasında bulunmuştu. Şikâyetleri görüşen Medya Etik Kurulu, toplumda ciddi bir rahatsızlığa neden olan programı yayımlayan Kanal T televizyonu ile program yapımcısı Nazmi Pınar’ı ve programın kaydını “komik video” logosuyla yayımlayan www.kibrissondakika.com haber sitesini uyarma kararı aldı. Kurul kararında ayrıca, televizyon kanalı ve program yapımcısına, uyarıya neden olan Ada Sabahı programında özür dileme çağrısı yapıldı. Aynı kararda, “ülkemizde engellilere dair mevcut yasaların BM Engelli Haklarına İlişkin Sözleşme ile uyumlu hale getirilmesinin bir zaruret haline geldiği açıktır” ifadesine de yer verildi ve bunun gazetecilerin insan haklarına saygılı bir dil kullanmalarını teşvik edeceğine dikkat çekildi.

 

YANILTICI BAŞLIK

 

Havadis gazetesinin 16 Aralık Pazartesi günkü “İşte Plan” başlıklı manşet haberini de görüşen Kurul, haberin aldatıcı bir başlık ve sunumla aktarıldığı sonucuna ulaştı.

 

Havadis gazetesi, ilgili yayınında, BM Genel Sekreteri Ban Ki-Moon’un Kıbrıs özel temsilcisi Alexander Downer tarafından hazırlanan ve 2008’den 2012’ye kadarki müzakerelerde gelinen aşamayı raporlaştıran belgeyi “plan” olarak takdim etmiş ve bu nedenle çeşitli eleştirilere uğramıştı.  Konuyu ele alan Kurul, Havadis gazetesini uyarma kararı aldı.

 

Kurul kararında şu ifadeler yer verildi:

“Medya Etik Kurulu olarak, üzerinde ‘gizli’ ibaresi de olsa halihazırda Kıbrıs Rum basınının elinde olan ve orijinali İngilizce olarak internette bulunan bu belgenin çevrilmesini ve okurlara sunulmasını takdirle karşılıyoruz. Medyanın asli görevlerinden birisi, toplumun olan bitenlerden sağlıklı biçimde haberdar olabilmesidir. Havadis gazetesi, belgeyi Türkçeye çevirerek gazetecilik görevini yerine getirmiştir. Ancak, Alexander Downer ve ekibi tarafından hazırlanan bu raporun ‘Ban-Ki Moon Planı’ olarak sunulması yanıltıcı olmuştur. Havadis gazetesini, raporun tamamını okurlara sunduğu için kutluyor, öte yandan kullandığı başlık ve sunum biçimi bakımından uyarıyoruz.”

 

BULUT İNŞAAT’IN ŞİKAYETI YERSİZ BULUNDU

Bulut İnşaat Turizm Sanayi ve Dış Ticaret Limited Şirketi tarafından www.kibrispostasi.com isimli haber sitesi aleyhine yapılan şikâyet başvurusunu da değerlendiren Medya Etik Kurulu, ilgili yayında gazetecilik meslek ilkelerine aykırı bir durum saptamadı.

 

Şikâyete konu olan, “Bulut İnşaat’ın kanunsuz girişimi Kaymakamlık tarafından durduruldu” başlıklı haberle ilgili kararda şöyle denildi: “Kurulumuz, elde ettiği bilgiler ışığında, www.kibrispostasi.com haber sitesinin 19 Eylül tarihli Bulut İnşaat şirketiyle ilgili haberinde, gazetecilik meslek ilkelerinin gereğini yerine getirdiği, iddiaları kaynaklara teyit ettirerek kullandığı, dolayısıyla haberde herhangi bir etik ihlâlin sözkonusu olmadığı kanaatine ulaşmıştır.”

 

NAZMİ PINAR’IN ŞİKAYETİ YERSİZ BULUNDU

Gazeteci Nazmi Pınar’ın, www.gazete360.com haber sitesinde yayımlanan “Nazmi Pınar’a Öfke Çığ Gibi Büyüyor” başlıklı habere ilişkin şikâyeti yersiz bulundu. Nazmi Pınar, söz konusu şikâyetinde, haber sitesinde yayımlanan haberde şahsına ve çalıştığı kanala iftiralarda bulunulduğunu ileri sürmüştü.

 

Şikâyeti değerlendiren Medya Etik Kurulu, www.gazete360.com haber sitesinin, toplumda tartışmalara yol açan bir konuda haber yapmasının doğal olduğunu; haber sitesinin, haberin yayımlanmasının ardından hem Sibel Tatar’ın hem de Nazmi Pınar’ın açıklamalarına cevap hakkı kapsamında yer vererek doğru bir gazetecilik davranışı sergilediğini belirtti.

 

Kurul, gazetecilerin, sosyal medya paylaşımlarını haber yaparken özenli davranmaları gerektiğini de hatırlattı.

Medya Etik Kurulu’nun aldığı kararların tam metnine www.medyaetikkurulu.org  sitesinden ulaşılabiliyor.

Diğer Haberler
  • UBP'de 7 bin 300 kişi oy kullandı!19 Kasım 2017 Pazar 00:37
  • Özgürgün'den üye listeleri hakkında açıklama!18 Kasım 2017 Cumartesi 23:44
  • 19 yılda nüfus artışı 68 bin 265!18 Kasım 2017 Cumartesi 23:08
  • CTP milletvekili adayları belirlendi!18 Kasım 2017 Cumartesi 22:26
  • İrsen Küçük liste dışı kaldı!18 Kasım 2017 Cumartesi 19:22
  • CTP'de bazı üyeler OY KULLANAMADI!18 Kasım 2017 Cumartesi 14:20
  • UBP aday seçiminde KRİZ!18 Kasım 2017 Cumartesi 13:59
  • Seçmen sayısında 14 bin artış var!18 Kasım 2017 Cumartesi 13:25
  • TKP ve BKP adayları belirlendi17 Kasım 2017 Cuma 18:17
  • KKTC nüfusu ve seçmen sayısı açıklandı!17 Kasım 2017 Cuma 14:06
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2017 Ada Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 05488904615